21 січня 2015 р. Міністерство освіти і досліджень Королівства Норвегія організувало брифінг, присвячений пріоритетам та ініціативам у сфері освіти в поточному році.
На відкритті заходу заступник Міністра освіти і досліджень Б.Хаугстад визначив ключовими зміну концепції фінансування освіти, реформи у вищій школі, дослідницьку діяльність та підвищення кваліфікації викладачів.
За даними Міністерства, у вищих навчальних закладах Норвегії зараз зареєстровано понад 233 тис. студентів, із яких 21 тис. – іноземці. Цього року Уряд планує виділяти вишам кошти з урахуванням 3-х параметрів: кількість випускників, професійна мобільність та залучення коштів ЄС на фінансування програм. Передбачені заходи розвитку вищої освіти включатимуть будівництво нових корпусів кількох університетів та збільшення фінансування участі країни в програмі «Горизонт-2020». Окрім того, у 2015 р. планується реструктуризація та зменшення кількості закладів вищої освіти для підвищення стандартів якості.
У рамках стратегічного плану до 2019 року загальнодержавний пріоритет надається сфері досліджень і розвитку, яка важлива для нафтогазового сектору економіки країни. Уряд пропонує зосередитися на координації зусиль державного і приватного секторів та передачі знань. Гарним прикладом для дослідників є здобуття в 2014 році Нобелівської премії норвежцями Едвардом та Майбрид Мозерами за відкриття просторових клітин мозку, що відповідають за систему орієнтації в просторі.
Важливу увагу було приділено міжнародній освіті. Найбільша кількість норвезьких студентів, що навчаються за кордоном, припадає на такі країни як Велика Британія, Данія, США, Польща, Австралія, Угорщина, Швеція та Словаччина. Водночас, серед іноземних студентів у Норвегії навчаються студенти з Німеччини, Франції, Іспанії, Нідерландів, Італії та ін.
Нагадаємо, що 18 листопада 2014 р. відбулося підписання Меморандуму про співпрацю між Університетом Нурланд (м.Будьо) та 12-ма українськими вишами. http://norway.mfa.gov.ua/ua/press-center/news/30629-konferencija-perspektivi-norvezyko-ukrajinsykoji-spivpraci-v-universiteti-nurland-mbudyo