Портал в режимі тестування та наповнення
До уваги громадян України, які опинилися у складній ситуації на території Норвегії
Опубліковано 16 березня 2020 року о 09:30

Шановні пані і панове!


Насамперед, вдячний за Вашу витримку і розуміння нинішньої безпрецедентної для всіх нас ситуації, яка не дозволила Вам вчасно повернутися додому. Прошу бути впевненими, що надання кожному з Вас необхідної підтримки є на сьогодні найважливішим пріоритетом для Української держави та її вищого керівництва, для Міністерства закордонних справ та особисто Міністра, для Посольства України в Осло та всіх його працівників. Стисло щодо найважливіших питань, які Вас сьогодні турбують найбільше:


1) сприяння Вашому поверненню на Батьківщину – робиться все можливе для того, щоб до Осло у найкоротші терміни прибув спеціальний авіарейс з Києва; за обставин, що склалися, це – не буду приховувати – непросте завдання, але маємо достатні підстави для оптимізму щодо його досягнення. Маємо дійсно вагомий аргумент щодо особливо гострої епідеміологічної ситуації у Норвегії. Маємо вже майже сто наших співвітчизників, які довели до Посольства зацікавленість у сприянні з поверненням в Україну (завдяки кільком безсонним ночам, проведеним працівниками Посольства, відповідну інформацію зібрано з усіх куточків Норвегії – від містечок на далекій півночі до столиці Осло). Маємо відповідні доручення, і, що особливо важливо, особисту підтримку Президента України Володимира Зеленського. Але також маємо нашу спільну впевненість, що ми це обов’язково зробимо! Тому Ваше повернення на Батьківщину – це не питання «чи», але питання «коли»;


2) питання про «де» у Норвегії – сьогодні наші громадяни опинилися у різних куточках однієї з найбільших за територією країн Європи, тому загальна рекомендація така – залишайтеся там, де на цей момент Ваші умови проживання та побут будуть забезпечені найкращим чином, але виходьте з того, що місцем зібрання буде столиця Осло; Посольство приділить особливу увагу якнайшвидшому доведенню до Вас інформації про точний день та час, коли Вам буде необхідно прибути до Осло;


3) питання про те, чи всі наші співвітчизники на території Норвегії мають відповідну інформацію – використовуємо для цього всі наші можливості – і наші контакти у норвезьких державних установах та ЗМІ, і офіційний веб-сайт Посольства, і наші ресурси у соціальних мережах, і можливості українських громадських організацій в Норвегії (за що я їм дуже вдячний!). Завдяки цьому, як вже зазначено, маємо список у майже сто громадян, зацікавлених у допомозі з поверненням в Україну. Але все, що допоможе посилити таку поінформованість сьогодні точно не буде зайвим – дуже прошу всіх максимально допомогти у тому, щоб кожен наш громадянин на території Норвегії мав повну інформацію щодо можливостей його повернення в Україну. Першочергово, що наші громадяни мають зробити – надіслати на електронну адресу Посольства embassy@ukremb.no стисле повідомлення з інформацією про своє прізвище та місце перебування у Норвегії та підтвердженням зацікавленості у сприянні з поверненням на Батьківщину; 


4) питання про дотримання вимог щодо термінів перебування у Шенгенській зоні – у багатьох наших громадян особливу стурбованість викликає проблема можливого порушення термінів перебування на території Норвегії у відповідності до вимог чинного безвізового режиму; це питання є важливим і загальна рекомендація є такою – завчасно і якнайшвидше інформуйте Департамент з питань імміграції Норвегії (Utlendingsdirektoratet або UDI) про можливе недотримання встановлених термінів через незалежні від Вас обставини з наданням (у копії) всіх відповідних підтверджувальних документів; водночас, Посольство також вже порушило це питання перед Урядом Норвегії та невідкладно доведе до Вас можливі додаткові рекомендації з цього приводу – будь ласка, слідкуйте за оголошеннями на веб-сайті Посольства та сторінках Посла України у Норвегії (Viacheslav Yatsiuk) та Посольства у Facebook.


5) питання про те, що робити громадянам, у яких вичерпалися ресурси на оплату проживання та харчування у Норвегії – на превеликий жаль, Посольство не має можливості надавати пряму фінансову підтримку громадянам для цих цілей, але велике прохання окремо повідомляти на адресу embassy@ukremb.no Ваші потреби, коли ситуація стає дійсно критичною – для кожного індивідуального випадку будемо всі разом шукати можливі рішення, будемо звертатися до норвезької влади, будемо розраховувати на небайдужих норвежців, будемо звертатися за можливим сприянням до представників місцевої української громади. Буде зроблено все для того, щоб допомогти нашим громадянам за відповідних ситуацій.


Нарешті, до всіх співвітчизників велике прохання ніколи не забувати про головну причину нинішніх негараздів та дотримуватися відповідних рекомендацій щодо мінімізації ризиків захворювань внаслідок поширення епідемії коронавірусу COVID-2019, зокрема й розміщених на інтернет-ресурсах Посольства.


З повагою,

Вячеслав Яцюк

Посол України в Норвегії

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux